Impiankurus Photos on Instagram

See related and similar tags

Report inappropriate content

@berlyanagina

Makan siang hari ini yg sudah terencana dari kmren pengen makan ayam geprek,gepreknya geprek sendiri pakai palu😂😂 dan hari kemarin yg kelewatan belum post materi karna banyak nya PR yg harus di kerjakan😂 Akhirnya hari ini bisa makan sambal lagi setelah beberapa hari kmren makan putihan (tanpa sambal)😜 @fokusgruphlf #impiankurus #dietsehat #dietalami #dietmakannasi #makanandiet #makanansehat #inginlangsing #inginideal

0
@berlyanagina

🍗12 Manfaat Daging Ayam Bagi Kesehatan🍗 Manfaat daging ayam yang kita rasakan secara langsung adalah adanya kandungan zat dalam daging ayam yang dapat menjaga kestabilan nafsu makan kita. Oleh karenanya, wajar jika kita menjadi sangat terobsesi untuk mengkonsumsi daging ayam. Daging ayam merupakan salah satu lauk yang sangat umum dan biasa dikonsumsi oleh kita mayoritas penduduk Indonesia. Manfaatnya antara lain: 🍗Mengandung zat besi (terhindar dari anemia) 🍗Meningkatkan sistem kekebalan tubuh 🍗Menjaga Keseimbangan Kolesterol 🍗Memperkuat tulang dan menambah masa otot 🍗Penting untuk pertumbuhan anak 🍗Meningkatkan nafsu Makan 🍗Menghilangkan Stress 🍗Meningkatkan Sistem Imun 🍗Mengurangi Resiko Radang Sendi (arthritis) 🍗Menjaga Kekuatan Gigi 🍗Meningkatkan Metabolisme Tubuh 🍗Mengandung Niacin untuk mencegah kanker Source:manfaat.co.id   #impiankurus #kurusideal #dietsehat #sehat #diet #dietalami #makanandiet

0
@berlyanagina

🌻MANFAAT MAKAN PEDAS BAGI KESEHATAN??😱😱 🌻 Mengonsumsi cabai juga dapat membantu meningkatkan performa sistem imun tubuh, sekaligus merangsang kerja ginjal, paru, dan jantung. Berikut adalah 5 alasan yang mungkin mengejutkan Anda mengapa makanan pedas baik untuk Anda: . . . 🌻Menurunkan berat badan Penelitian mengungkapkan bahwa sensasi panas dari capsaicin mendorong stimulasi lemak cokelat yang bisa mendorong kinerja metabolisme tubuh melonjak hingga lima persen. Peningkatan kerja metabolisme tubuh akan menghasilkan pembakaran lemak yang lebih optimal, yaitu mencapai 16 persen. Artinya, mencocol ayam goreng dengan sambal merah favorit Anda sama saja dengan kegiatan membakar kalori. Studi lain juga menunjukkan bahwa capsaicin memiliki efek termogenik yang dapat membuat tubuh membakar ekstra kalori selama dua puluh menit setelah makan. Wah, lumayan juga, ya? Studi di atas juga mendukung studi-studi terdahulu yang mengaitkan konsumsi cabai merah dalam kaplet dosis tinggi dengan penurunan nafsu makan dan peningkatan aktivitas pembakaran kalori. Kedua studi ini berhasil menyimpulkan bahwa cabai — dalam dosis tinggi maupun takaran normal dalam resep masakan biasa — menawarkan manfaat yang sama. Selain itu, makan makanan pedas juga membantu menekan nafsu makan dan keinginan ngidam, serta menurunkan jumlah kalori yang Anda makan. Eits, jangan keburu senang dulu. Tentu saja meraih berat badan ideal tidak bisa hanya dicapai dengan menghabiskan berpiring-piring sambal uleg. Makan makanan pedas untuk program diet boleh saja, namun juga dibarengi oleh olahraga rutin dan gaya hidup sehat, ya😜 . . . 🌻Kesehatan jantung yang lebih baik . . 🌻Umur panjang . . 🌻Mencegah kanker dan tumor . . 🌻Meringankan sinusitis Source: hellosehat.com #impiankurus #dietsehat #dietalami #dietsehat #makanansehat #makanandiet

4
@berlyanagina

Tempe bagus untuk diet? 😱😱 . . . Apa saja sih kandungan nutrisi dalam tempe? Tempe ternyata banyak diteliti kandungannya tidak hanya oleh orang Indonesia, tapi bahkan sampai ke manca negara. . . . 💕Sumber protein yang lebih kaya dibanding daging Bisa dilihat bahwa kandungan protein pada tempe dapat disetarakan dengan kandungan dalam daging, malah lebih banyak mengandung protein.  Selain itu, tempe mengandung lemak yang lebih sedikit, karbohidrat, serat, kalsium, fosfor, besi, tiamin, riboflavin, niacin, asam pantotenat, piridoksin, biotin, vitamin B12, dan akt retinol yang jauh lebih banyak dibandingkan dengan daging. . . . 💕Sumber kalsium yang setara dengan susu sapi Penelitian yang dilakukan peneliti dari Kuala Lumpur, Malaysia, mengemukakan hal yang menakjubkan dari penelitian tentang tempe ini. Hasil dari penelitian ini menyatakan bahwa kalsium yang ada dalam empat potong tempe dapat disandingkan dengan susu sapi. . . . . 💕Satu-satunya sumber vitamin B12 dari nabati Tempe,Kandungan ini cukup untuk seseorang setiap harinya. Sekarang para vegetarian dan vegan tidak perlu takut untuk kehilangan vitamin B12 yang jika kekurangan dapat menyebabkan pusing, lemas, lekas lelah, kulit menguning, dll. . . . . 💕Sebagai antioksidan Tidak hanya memiliki kandungan nutrisi yang dapat memenuhi kebutuhan tubuh sehari-hari, tempe mengandung antioksidan. Source:kaskus #impiankurus #dietsehat #dietalami #diet #pengenkurus #pengenideal #pengenlangsing

0
@berlyanagina

Hari ini spesial tempe tahu bumbu opor tpi makannya tanpa kuah😂 Dengan foto ala kadarnya krna keburu laper dan keburu di makan😔 Pejuang turun berat badan tempe trnyata bagus untuk memulai program diet cek post sebelah 😘😘 @fokusgruphlf #impiankurus #infosehat #menudiet #diet #dietalami #dietsehat #menumakanandiet

1
@berlyanagina

Minum 2 Gelas Air Sebelum Makan Seringkali orang tak menduga bahwa satu tips diet yang terbaik justru berasal dari hal paling sederhana yang biasa kamu konsumsi, yaitu air putih. Salah satu tips diet paling ampuh turunkan berat badan adalah dengan minum air putih. Sebuah penelitian yang dilakukan tim peneliti di Inggris meminta orang dewasa kelebihan berat badan mulai mengurangi kalori makan dan membiasakan minum 2 gelas air 30 menit sebelum makan untuk melihat apakah efek yang diberikan air putih pada tubuh terhadap penurunan berat badan. Dan ternyata memang terbukti. Setelah 12 minggu, kelompok yang menerapkan minum 2 gelas air putih sebelum makan bisa menurunkan berat badan 1,5 kg lebih banyak dibanding mereka yang hanya diet mengurangi makan makanan berkalori saja. Minum air putih 2 gelas 30 menit sebelum makan memang efektif turunkan berat badan karena bisa membuat perut kenyang lebih dulu sebelum sempat diisi makanan. Itulah mengapa saat tiba waktunya makan, orang jadi lebih sedikit makan karena perutnya sudah penuh sebelum bisa melahap semua makanan. Jadinya, orang makan lebih sedikit dan kalori yang masuk juga lebih sedikit. Selain itu air putih membantu membakar kalori dan membuat tubuh terhindar dehidrasi, sehingga otak tatap aktif tanpa membutuhkan kalori banyak. Source:vemale.com #impiankurus #makanandiet #dietsehat #makanansehat #diet #menudiet #infosehat

0
@berlyanagina

Brokoli bisa cegah maag?😱 Beragam penelitian tentang brokoli mengungkapkan bahwa kandungan antioksidan dalam brokoli sangat besar sehingga mampu menekan risiko kanker. Namun, penelitian terbaru dan lebih spesifik mampu memberikan gambaran kemampuan brokoli dalam menekan risiko beragam gangguan pencernaan seperti maag, infeksi lambung, dan kemungkinan kanker perut. Dalam sebuah studi di Jepang, para ahli mendapati fakta bahwa mengonsumsi 70 gram brokoli segar setiap hari selama dua bulan dapat melindungi tubuh manusia dari bakteri perut yang terkait penyakit maag, infeksi lambung, bahkan kanker perut. Source: kompas.com #impiankurus #makanansehat #dietmakanan #dietsehat #diet #dietalami

1
@berlyanagina

Selain enak,trnyata makan brokoli itu banyak manfaat nya lo😍 1.Mencegah Kolesterol Kandungan serat yang tinggi dari brokoli mampu mengikat kolesterol dalam darah. Pengikatan ini akan membuat kolesterol mudah untuk dibuang karena tidak dibutuhkan oleh tubuh. 2. Kesehatan Jantung Brokoli akan menjaga kesehatan jantung dengan memperkuat pembuluh darah. Kandungan sulforaphane di brokoli dapat mencegah serta membalikkan kerusakan yang dilakukan pada lapisan pembuluh darah. Vitamin B kompleks dari brokoli juga membantu mengatur kadar homosistein agar tidak meningkat. Jika kadar homosistein meningkat, akan menimbulkan risiko penyakit jantung. 3.Pencernaan Kandungan serat yang tinggi membantu menjaga pergerakan usus secara teratur. Ini juga bisa membantu menjaga tingkat bakteri sehat dalam usus. 4.Kesehatan Mata Senyawa lutein dan zeaxanthin yang terdapat di brokoli sangat penting bagi kesehatan mata. Kandungannya berguna untuk melindungi makula serta mengurangi risiko katarak. 5. Mencegah Kanker Banyak penelitian yang menilai kecambah brokoli dan brokoli dewasa memiliki potensi melawan kanker. Zat sulforaphane mampu menghambat pertumbuhan kanker. 6.Anti-Inflamasi Brokoli akan mengurangi kerusakan sendi yang disebabkan oleh osteoarthritis. Kandungan sulforaphane brokoli dapat mencegah penyakit artritis. Kandungan ini akan menghalangi enzim yang menyebabkan kerusakan sendi dengan menghentikan molekul yang memicu peradangan. 7.Membuang racun dalam tubuh Kecambah brokoli bisa membuang racun dari zat penyebab kanker. Kecambah brokoli memiliki kemampuan melindungi tubuh dari zat penyebab kanker sebanyak 10 hingga 100 kali lebih kuat dari brokoli dewasa. Source:sajiansedap #impiankurus #diet #makanandiet #makanansehat #makansayuran #manfaatbrokoli #dietsehat #dietalami #inginkurus

4
@berlyanagina

Alhamdulillah sudah penghijauan ada hijau2nya ada wortel dan brokoli yg judulnya Cah Brokoli😂 Yg lagi berjuang turun berat badan,ini cocok bgt buat makan siang😍 @fokusgruphlf #impiankurus #kurusideal #makanandiet #dietalami #dietmakanan #dietsehat

0
@secretcorreakl

Assalamualaikum... slmt tgahri semua😊 Da lunch ker tu 😉😉😉 Ni Kak Fatt nak share cikit la.. pesal LA Tak Kurus-Kurus😜😜😜 #TakNakMakan Orang suruh makan kau tak makan siiapa suruh😛 Memang lah kalau nak turunkan berat badan, kita kene kurangkan pengambilan kalori. Tapi, jangan terlampau kurang nanti ganggu perjalanan #ImpianKurus anda! Badan wanita kebanyakannya perlukan lebih kurang 1200 kalori sebagai asas. Kalau kurang, mula lah metabolisma terhenti. #TakNakCaffein Korang Kopi mampu meningkatkan Metabolism Korang Tau! Kopi atau teh meransang sistem saraf kita, tingkatkan metabolisma badan sampai 8% tau. 8% tu bersamaan 98 ke 174 kalori sehari. Teh ada bahan antioksida catechin. Kajian dari Jepun menemukan, kalau minum teh yang dibru, boleh naikkan kadar metabolisma badan sampai 12% banyaknya. Jadi jangan takut minum teh atau kopi. Nak Lebih Terbaik ambil Secret Coffee.5 Slimming Booster Di dalamnya💝 #KarbohidratYangSalah Tukar lah. Daripada nasi putih kepada beras perang dan pasta. Roti putih kepada roti whole-grain. Makanan-makanan segar ni mengandungi fiber dan zat yang badan kita perlukan… Menurut kajian, makanan kaya fiber melajukan pembakaran lemah sebanyak 30% ! Menurut kajian lagi, wanita yang ambik banyak fiber lah yang paling lambat naik berat badan. #MinumAirSejuk Air sejuk sebenarnya mengejutkan matabolisma badan yang tengah tidur. Bila dia bangun je, dia boleh bakar sampai 50 kalori! Jumlah yang cukup untuk turun 2 kg setahun tu. Nak ke nak? Kalau nak, minumlah kira-kira 6 gelas air sejuk sehari Nak #tanjatlemak Cari #FatanahRich😉 #TidakMinumSusu Kalau tak cukup kalsium pon boleh sebabkan tahap metabolisma jadi rendah . Kalau tak lalu minum susu takpe, gantikan dengan produk tenusu yang lain. Apa sahaja yang sihat dan ada kalsium. Macam, keju, yogurt dan lain-lain. 👉 #sharingiscaring Share kt kengkawan ye | #Sehari1Tips . #sejuk #bnc #bncviral #kuasabrandbnc

2
@berlyanagina

Kenapa harus makan pelan pelan? 1.Berat Badan Butuh waktu sekitar 20 menit bagi otak untuk menerima sinyal bahwa kamu sudah kenyang dan tak butuh makanan lagi. Namun jika makan terlalu cepat, artinya kamu memasukkan kalori yang lebih banyak pada tubuh sehingga memicu peningkatan berat badan. 2.Kenikmatan Semakin pelan kamu makan, semakin terasa kenikmatan akan makanan tersebut. 3.Pencernaan Makan pelan-pelan artinya mengunyah dengan tidak terburu-buru. Hal itu pun berpengaruh terhadap sistem pencernaan yang mampu mengolah makanan yang sudah dihancurkan secara sempurna oleh gigi. Inilah salah satu manfaat penting dari makan pelan-pelan. 4.Pola Hidup Sehat Ketika terbiasa makan pelan-pelan, secara keseluruhan kamu akan terbiasa menjalani gaya hidup sehat. 5.Fokus Makan pelan-pelan membuat kamu lebih fokus terhadap apa yang sedang kamu makan. Hal ini pun melatih pikiran agar mampu berkonsentrasi dengan lebih baik. Source:merdeka.con #impiankurus #makansehat #makanandiet #polamakan #makanansehat #dietalami #dietsehat #inginlangsing

0
@berlyanagina

Sedikit cerita,siang td rencana mau masak sup...krna gak tau harga sayur2an yah namanya aja belajar 21 hari menjadi calon istri yg baik😂 Bawalah uang ngepres krna fikir saya pasti cukuplah,ternyata kaget hrga kentang dan wortel itu mahal🙊 tpi alhamdulillah uang yg dibawa td PAS tanpa kembalian😂 Tpi yaa gini sayur sup ala kadarnya tanpa hijau2,tpi untuk rasa alhamdulillah mirip sayur sup di cateringan manten2🙊 Jadi isinya ada kentang,wortel,kembang kol aja😂 karna kmren siang sudah makan nasi jadi hari ini makan siang saya ganti pakai kentang semoga kamu suka yaa *ehh🙊 @fokusgruphlf #impiankurus #dietsehat #dietalami #makanansehat #makanandiet

0
@berlyanagina

Kenapa makan sup? 1.lebih enak dan lebih menyenangkan Sup merupakan pilihan yang baik untuk sebuah makanan pembuka atau makanan utama bila kamu sedang berusaha untuk menurunkan berat badan.Kaldu sup merupakan campuran dari kaldu daging, sayuran, dan rempah-rempah yang tidak mengandung kalori. Walaupun demikian, sup dapat membuat kamu merasa kenyang lebih cepat dan rasa kenyang ini pun akan bertahan lebih lama dibandingkan dengan saat kamu mengkonsumsi makanan lainnya. 2.Mengandung nutrisi bermanfaat Bingung apa yang harus kamu lakukan dengan sisa tulang ayam atau sapi? Kamu dapat memanfaatkannya sebagai pembuat kaldu untuk menu sup mu. Kolagen yang terdapat di dalam tulang ini dapat membantu menjaga kesehatan kulit dan tulangmu. 3.Solusi bagi anak yg sulit makan sayur Jika anak enggan mengkonsumsi sayuran karena rasanya yang pahit, maka menyajikannya dalam bentuk sup biasanya dapat membantu. 4.Makanan terbaik disaat flu Para ahli telah membuktikan bahwa sup merupakan makanan terbaik bagi kamu yang sedang menderita flu. Hal ini dikarenakan uap panas yang dihasilkan dapat membantu membuka hidung dan sinus yang tersumbat serta mencairkan lendir di dalam saluran pernapasan sehingga lebih mudah dikeluarkan. Kehangatan sup juga dapat membantu meredakan nyeri tenggorokan dan batuk. Source:dokter.id #impiankurus #diet #dietsehat #dietnutrisi #makanandiet #makanansehat

0
@berlyanagina

Menu makan siang td akhirnya makan nasi juga😍😍 Gak lupa sama sedikit sayuran,sedikit aja🙊 Nah buat yg lagi berjuang turun berat badan melewatkan makan siang itu SALAH BESAR!! Baca artikel sebelah yaa pentingnya makan siang😘😘 @fokusgruphlf #impiankurus #dietsehat #menusehat #dietalami #makanandiet #die #makanansehat

0
@berlyanagina

Mengapa tidak boleh melewatkan makan siang? Seringkali dengan alasan sibuk dan padatnya aktifitas kamu melupakan makan siang.Padahal, banyak sekali yang kamu dapat dari makan siang. Makan siang dapat meningkatkan konsentrasi mu.Kondisi yang lesu akibat aktifitas padat dari pagi hingga siang,akan banyak menguras energi.Dengan makan siang,energimu akan terpenuhi kembali. Selain menambah dan memulihkan energi,makan siang dapat membuat metabolisme aktif dalam tubuhmu.Dengan makan siang,kamu akan merasa kenyang lebih lama dan tidak perlu merasa 'berdosa' karena makanan yang kamu makan akan diubah menjadi energi secara keseluruhan. Dan bagi kamu yang sedang berdiet,melewatkan makan siang dengan tujuan mengurangi porsi makan adalah tindakan yang salah.Karena,ketika kamu memutuskan untuk tidak makan siang maka kamu akan cenderung makan lebih banyak pada periode makan selanjutnya. Selalu makan siang dengan porsi yang cukup.Jika kamu terbiasa untuk mengonsumsi dalam jumlah kecil,cobalah untuk dalam jumlah yang cukup.Dan mengonsumsi makanan banyak serat waktu makan siang akan membuat Anda merasa kenyang lebih lama. Source: vemale.com #impiankurus #tipssehat #tipsdiet #dietsehat #makanandiet #dietalami #diet #makanansehat

0
@berlyanagina

Memilih menu sehat untuk makan siang 1.Mengkonsumsi buah-buahan Buah sangat baik dikonsumsi sebelum makan siang di mulai,untuk yg lagi berjuang menurunkan berat badan sangat baik mengkonsumsi buah karna efek serat yg dapat menurunkan berat badan menjadi lebih cepat. 2.Mengkonsumsi gizi seimbang Gizi yang cukup dan seimbang penting untuk mempertahankan metabolisme tubuh dan menekan selera makan juga tentunya. 3.Makan tidak terburu-buru atau secara perlahan Makan dengan cara dikunyah perlahan akan membuat seseorang merasa cepat kenyang. Makanan yang dikunyah dengan baik akan tercerna baik oleh tubuh. 4.Bawa bekal Selain lebih higienis, membawa makan siang sendiri justru lebih sehat. Seseorang lebih banyak makan jika bersama teman. Makan siang bersama teman di luar (restoran) akan membuat porsi makan menjadi lebih banyak dibanding biasanya. Source:Jawapos.com #impiankurus #menumakansiang #menusehat #menudiet #dietsehat #sehat #inginlangsing #ingindiet #makanansehat

0
@zuldewibeauteous

Sebab Tak Kurus-Kurus #TakNakMakan Orang suruh makan kau tak makan siiapa suruh😛 Memang lah kalau nak turunkan berat badan, kita kene kurangkan pengambilan kalori. Tapi, jangan terlampau kurang nanti ganggu perjalanan #ImpianKurus anda! Badan wanita kebanyakannya perlukan lebih kurang 1200 kalori sebagai asas. Kalau kurang, mula lah metabolisma terhenti. #TakNakCaffein Korang Kopi mampu meningkatkan Metabolism Korang Tau! Kopi atau teh meransang sistem saraf kita, tingkatkan metabolisma badan sampai 8% tau. 8% tu bersamaan 98 ke 174 kalori sehari. Teh ada bahan antioksida catechin. Kajian dari Jepun menemukan, kalau minum teh yang dibru, boleh naikkan kadar metabolisma badan sampai 12% banyaknya. Jadi jangan takut minum teh atau kopi. Nak Lebih Terbaik ambil Secret Coffee.5 Slimming Booster Di dalamnya💝 #KarbohidratYangSalah Tukar lah. Daripada nasi putih kepada beras perang dan pasta. Roti putih kepada roti whole-grain. Makanan-makanan segar ni mengandungi fiber dan zat yang badan kita perlu menurut kajian, makanan kaya fiber melajukan pembakaran lemah sebanyak 30% ! Menurut kajian lagi, wanita yang ambik banyak fiber lah yang paling lambat naik berat badan. #MinumAirSejuk Air sejuk sebenarnya mengejutkan matabolisma badan yang tengah tidur. Bila dia bangun je, dia boleh bakar sampai 50 kalori! Jumlah yang cukup untuk turun 2 kg setahun tu. Nak ke nak? Kalau nak, minumlah kira-kira 6 gelas air sejuk sehari Nak #tanjatlemak Cari #TeamSCAddicts #IMLegacy😉 #TidakMinumSusu Kalau tak cukup kalsium pon boleh sebabkan tahap metabolisma jadi rendah . Kalau tak lalu minum susu takpe, gantikan dengan produk tenusu yang lain. Apa sahaja yang sihat dan ada kalsium. Macam, keju, yogurt dan lain-lain. 👉 #sharingiscaring Share kt kengkawan ye #Sehari1Tips #DealerSecretCorrea

0
@berlyanagina

Bagaimana perbandingan nutrisi antara nasi dan kentang? Baik kentang maupun nasi,keduanya merupakan karbohidrat kompleks,yaitu bahan utama pembentukan energi di dalam tubuh.Nasi putih sendiri memiliki kandungan nutrisi seperti thiamin, niacin, asam folat dan besi. Benarkah makan nasi bisa menggemukan? Tergantung,1 mangkuk nasi putih mengandung 200 kalori yang setara dengan 4 kentang rebus (seukuran sebutir telur).Makan kentang atau nasi sendiri tidak membuat seseorang lantas menjadi gemuk. Namun pada prinsipnya cara penyajiannya. Jika kentang tsb di goreng kandungan kalorinya menjadi 230kalori,sama halnya nasi jila nasi tsb di goreng atau diberi santan sprti nasi uduk kalorinya dpt berlipat ganda. Source:klikdokter #impiankurus #infosehat #menusehat #menudiet #solusidiet #bosangendut #pengenlangsing

7
@berlyanagina

Makan siang hari kedua,lagi belajar banyak makan sayur😅 Wortel,brokoli (brokolinya kayaknya salah pilih deh warnanya gak hijau),dan kentang kukus. Untuk yg lagi berjuang turun berat badan,ini cocok bgt buat makan siang meski tanpa nasi tpi udh pakai kentang pengganti nasinya. @fokusgruphlf #impiankurus #menudiet #menubrokoli #menukukus #makanankukus #sayurkukus

0
@berlyanagina

Rebus dan kukus,mana yg kandungan nutrisinya lebih baik? Merebus Proses perebusan melibatkan kontak antara air dan sayuran,sehingga beberapa para ahli mengatakan ada penarikan senyawa-senyawa aktif dari sayuran itu sendiri (Ekstraksi). Akibat dari penarikan ini,beberapa kandungan nutrisi dari bahan yg direbus menjadi hilang. Belum lagi ketika Anda merebus bahan makanan terlalu lama,bisa-bisa senyawa vitamin dan mineral akan ikut larut dalam air panas. Mengkukus Senyawa pd bahan makanan seperti vitamin akan terjaga dan tidak mudah rusak ketika dikukus,sebab melibatkan uap panas yang tidak menarik senyawa vitamin yang terdapat pada bahan makanan yang justru membuat senyawa-senyawa beracun seperti sianida atau cemaran pestisida keluar dari sayuran. Menurut ahli diet,Nigel Denby, mengukus bahan makanan dapat memertahankan zat gizi hingga 82%. Source: ayahbunda #impiankurus #menusehat #menudietsehat #turunberatbadan #dietsehat #makanansehat #makanandiet

0
@endah_brigitha

Ideal gampang asal nurut saja sama saya 😁😁 . . #istana #impiankurus

5
@berlyanagina

Betulkah kangkung bikin ngantuk? Kangkung sering dikenal bisa membuat orang mengantuk,benarkah? Meski kangkung terkenal bisa membyat seseorang mengantuk tpi belum ada penelitian ilmiah yg bisa menjelaskannya dgn pasti apakah benar2 bisa membuat orang mengantuk setelah mengkonsumsinya? Kemungkinan seseorang yg mengantuk setelah konsumsi kangkung karna didalam kangkung trdapat senyawa kimia sedative atau zat yg bersifat menenangkan yg akan membuat seseorang menjadi lebih tenang dan rileks sehingga membuatnya menjadi mengantuk. Tapi tenang dulu,hal ini belum tentu berlaku untuk semua orang yaa,krna setiap orang membutuhkab kadar senyawa sedative yg berbeda2 jadi jangan takut untuk mengkonsumsi kangkung pada siang hari yaa.. Source: detik health #mitoskangkung #kangkungsehat #impiankurus #makanansehat #makanandiet #turunberatbadan #bosangemuk

0
@berlyanagina

INFO SEHAT tentang kangkung😍😍 Manfaat Kangkung 1.Mengurangi Kolesterol Buat yg ingin menurunkan berat badan dan mengurangi kolestrol secara alami mengkonsimsi kangkung adalah pilihan yg tepat 2.Penyakit kunint dan hati Pada jaman dahulu kala penelitian membuktikan ekstrak kangkung bisa memberikan perlindungan trhadap kerusakan hati krna memiliki sifat antioksian 3.Mengobati Anemia Zat Besi dari kangkung bermanfaat untuk yg terkena anemia,karna zat besi merupakan mineral penting yg dibutuhkan tubuh 4.Mengobati gangguan pencernaan dan Sembelit Serat pada kangkung tidak diragukan lagi untuk mengatasi gangguan pencernaan 5.Anti diabetes Konsumsi rutin kangkung menurut penelitian dapat menurunkan risiko diabetes 6.Mencegah Kanker Kangkung adalah makanan yg tepat untuk mencegah kanker karna mengandung 13 senyawa anti oksidan Source: Merdeka.com #impiankurus #teamkangkung #infosehat #infokangkung #makanansehat #kangkung #makanansehat

0
@berlyanagina

21 Hari belajar menjadi calon istri yg baik😍 Menu makan siang dihari pertama sederhana saja,sesederhana aku dan kamu🙄 Tumis kangkung dan Tempe goreng Mengapa saya memilih Tumis Kangkung? Karna ternyata ada banyak manfaat buat aku dan kamu🙄 @fokusgruphlf #impiankurus #menuasik #belajarmasak #menusehat #kangkungdong #teamtumis #menukangkung

1
@wenny_syahrifa

👯👯👯 saya mencoba lari soreee, siapa tau dari mencoba lari sore bisa lari dari kenyataan😝 #babon #gedi #impiankurus #makanbanyak #lah #kapanbisakurusnya

0
@noorsyazana_coach

Angan² & impian kata lain.. Cermin pula kata lain😟.. . . Cermin tak salah...impian & angan² juga tak salah.. . Yang salahnya mungkin sebab... ...kita taknak mulakan langkah pertama.... ...tak jumpa lagi cara yang tepat untuk turunkan berat badan.. ...paling bahaya, belum sedar lagi yang kita dah overweight 😑... . . Herbalife Coach Nana. 🍀 📞 0126111326 whatsapp/sms 📲 Klik link di profile ig untuk fast respon on whatsapp. . . . #motivasikurus #kurus #tipskurus #cermindiri #nakkurus #mudahnyakurus #selamatmalamsemua #impiankurus #tips #azamkurus #dietseimbang #bilanakkurusni #kerjakeras #gemukisnotawesome #xxl #xl #bigsaizbaju #besar #badanbesar #saizbesar #bajusaizbesarmurah

4
@agnesgetty

Dalam rangka #impiankurus , masi seputar dapur. Akirnya muncul ide gila di kepala buat menjadikan bahan #saladtuna kmrn (check my last three post) buat dijadiin #nasigorengmerah atau #friedredrice atau #friedbrownrice apapun itu lah ya. Tinggal, tambahkan bawang bombay 1/4 biji, ditumis dengan minyak, masukin tuna, masukin bumbu nasi goreng (saya pake #sajiku , enak! ) , masukin nasi yang kalian inginkan, (saya pakai beras merah - #teteup dalam rangka #impianmenjadikurus ) Dan siap disajikan. Tapi berhubung masi ga mengerti hitung gizi gizian, jadi gtau berapa kalorinya. Cm boleh la ya, diet ala ala... ahay! met #makansiang!

11
@rozaidirusmin

MALAM NI FUTSAL HERBALIFE IND.DST LAWAN SEKOLAH CINAKU. SMJKCH KL. . Perlawanan pertama untuk tahun ini. Tahun lepas keputusan sengit tapi kemenangan masih memihak kepada team Herbalife. . Dengar tahun nih Team Chong Hwa hadir dengan kaki dan dribbling yg lagi padu. . Team Herbalife malam ni hanya berserah padaNya.. Dengan usaha secawan Herbalife24. Semoga berpihak kepada kami. . Amin. . Coach Zaidi Powered By Herbalife Nutrition . #coachzaidihlf #impiankurus #futsall #loseweight #stronger #nakkurus #nakfit #nakfitness #tipsjogging #tipskurus #eatclean #jk1m #gemukisawesome #gemuk #Herbalife #shaklee #pamoga #Dherbs #scklm #Selayang #badminton #batucaves #pilkurus #ubatkurus #langsing #naksihat at Kampong Sungai Tua Baharu, Kuala Lumpur, Malaysia

0
@shidah2484

Ubahlah saiz BADAN anda, Bukan menambah saiz BAJU anda :) Kerana, 9/10 pelanggan yang konsisten Sapu SC berkata produk ini telah bantu mereka turunkan berat badan sebanyak 5kg hingga 30kg. In Shaa Allah anda testimoni seterusnya. wassap 011-1686 3455 #ImpianKurus #LotionPencairLemak #kurustanpadiet

0
@rozaidirusmin

PENDATANG BARU DALAM ARENA SUKAN MALAYSIA. . Specialises dalam peringkatan performance dalam aktiviti sukan dan lasak. . Protein gym? Pon boleh. Yaa.. Inilah dia. . Embrace the next fitness level. . DM segera utk further details. . Coach Zaidi 010.539.8334. . #coachzaidihlf #impiankurus #sado #loseweight #stronger #nakkurus #nakfit #nakfitness #tipsjogging #tipskurus #eatclean #jk1m #gemukisawesome #gemuk #Herbalife #shaklee #pamoga #Dherbs #scklm #Selayang #badminton #batucaves #pilkurus #ubatkurus #langsing #naksihat

2
@coach_fizaidi.ft

TENGOK ORANG LAIN PAKAI CANTIK JER TERLETAK. . Kita pakai terlebih sana, terlebih sini, kurang sana, kurang sini.. . Menggelebeh sana Menggelebeh sini.. Acaner tuh.. . Cner eh Sis? . Coach Zaidi 010.539.8334 . #coachzaidihlf #impiankurus #model #loseweight #stronger #nakkurus #nakfit #nakfitness #tipsjogging #tipskurus #eatclean #jk1m #gemukisawesome #gemuk #Herbalife #shaklee #pamoga #Dherbs #scklm #Selayang #badminton #batucaves #pilkurus #ubatkurus #langsing #naksihat at Kuala Lumpur

1
@ella_resika

Kalo kamu nyari yang bisa masak, aku siap mendampingi. Kalo kamu nyari yang bisa dandan , aku siap memdampingi. Kalo kamu nyari yang bisa cari uang sendiri, aku siap mendampingi. Tapi yen kamu nyari body seperti syahrini aku tak mundur ae mas .. Soale iku berat bagiku .. . . . . . . . . . . . . #hobimakan #impiankurus #danituhanyasebatasangan #kayaksemacamgawanbayigitu ..😂😂😂 👻👻👻👻💃💃💃💃

2
@impian_kurus

@impian_kurus - Xnak cakap banyak dah... bacalah testimoni yg marvellouse nih... Yak yak yeay... Yak..yak..yeay... Tau..tau.. Cepat wassup 0189044047 #sentapkurus #nakkuruih #Detox #puterijohor #impiankurus #TeamDeina

0
@impian_kurus

Antara bahagian yang susah sangat nak kecilkan part paha ni la. Dah macam2 buat tetap macam tu jugak. . Sekarang tak perlu risau lagi. JUS DIENA kan ada. Tak perlu susah2 nak rebus atau rendam lama2. Minum 1sudu pagi dan malam dah cukup. Senang kan. . Nak order whatsapp sis cepat. 018-9044047 #jusdeina #kuruskanpaha #kuruscepat #kurus #kakicantik #slimming #slim - #nakkurusdengarnasihat #nakkurusmakanlahdeina #puterijohor #impiankurus #TeamDeina

0
@impian_kurus

Xnak cakap banyak dah... bacalah testimoni yg marvellouse nih... Yak yak yeay... Yak..yak..yeay... Tau..tau.. Cepat wassup 0189044047 #sentapkurus #nakkuruih #Detox #puterijohor #impiankurus #TeamDeina

2
@impian_kurus

@impian_kurus - - Yang mana nak kecilkan bahagian2 yang makin membesar tu wajib cuba jus diena ni. Sedap sangat dengan rasa buah-buahan. . Apa yang best tentang jus diena: ---KENAPA BELI DEINA™ ❓---- . Serius banyak fungsi dalam satu, sis dah jimat wang, masa dan tenaga untuk beli banyak produk dalam satu !!! PELANGGAN BELI MANFAAT : . 🏃MELANCARKAN HAID 🏃MENURUNKAN BERAT BADAN 🏃 MENGEMPISKAN PERUT BOROI 🏃 MENGAWAL SELERA MAKAN 🏃 5x MEMBAKAR LEMAK DEGIL 🏃 BUANG TOKSIN DALAM BADAN 🏃 KECILKAN PEHA DAN PINGGUL 🏃 TAK PERLU BERLAPAR 🏃 TAK PERLU BERSENAM 🏃 KESAN SEAWAL 7 HARI 🏃 LAKI DAN WANITA BOLEH MINUM 🏃 RASA JUS MANGGA . ❤ CARA MINUM ❤ ✅1 SUDU SEBELUM SARAPAN ✅1 SUDU SEBELUM DINNER . Nak order? Whatsapp 018-9044047 #jus diena #juskurus #kurus #diet #bersenam #slimmingtea - #TeamDeina #PuncaHaidTidakTeratur #puterijohor #impiankurus - #regrann

0
@impian_kurus

- Yang mana nak kecilkan bahagian2 yang makin membesar tu wajib cuba jus diena ni. Sedap sangat dengan rasa buah-buahan. . Apa yang best tentang jus diena: ---KENAPA BELI DEINA™ ❓---- . Serius banyak fungsi dalam satu, sis dah jimat wang, masa dan tenaga untuk beli banyak produk dalam satu !!! PELANGGAN BELI MANFAAT : . 🏃MELANCARKAN HAID 🏃MENURUNKAN BERAT BADAN 🏃 MENGEMPISKAN PERUT BOROI 🏃 MENGAWAL SELERA MAKAN 🏃 5x MEMBAKAR LEMAK DEGIL 🏃 BUANG TOKSIN DALAM BADAN 🏃 KECILKAN PEHA DAN PINGGUL 🏃 TAK PERLU BERLAPAR 🏃 TAK PERLU BERSENAM 🏃 KESAN SEAWAL 7 HARI 🏃 LAKI DAN WANITA BOLEH MINUM 🏃 RASA JUS MANGGA . ❤ CARA MINUM ❤ ✅1 SUDU SEBELUM SARAPAN ✅1 SUDU SEBELUM DINNER . Nak order? Whatsapp 018-9044047 #jus diena #juskurus #kurus #diet #bersenam #slimmingtea - #TeamDeina #PuncaHaidTidakTeratur #puterijohor #impiankurus

0
@tikaaa21

🍝Lagi kangen mie goreng burjo,kurang lebih seperti ini,telurnya yg direbus begitu,pokoknya kayak gini,apaansih ga jelas bgt Tika #hobimakan #impiankurus

4
@coach_fizaidi.ft

HAIII.. NAMA AWAK SIAPA? . Kesedihan nih biasa berlaku kepada diri anda? Biasa mengalami masalah tersebut? . Sikit2 mengeluh kenapa terlalu lemah untuk memulakan tindakan??? . Antara tips-tips penting dari Coach untuk memulakan tindakan.. Khasnya untuk turun berat badan : . . 👍 Kene buat impian atau dream board kenapa anda nak sangat kurus. Ini yang palinggggg penting. WHY kenapa nak kurus. . 👍Buat jadual aktiviti dan senaraikan aktiviti tersebut. Kalau dah buat, tick kan list tersebut. Sangat membantu untuk kekal produktif. . 👍Bina impian bersama kawan kawan dan jangan acah2 kuat untuk melakukan sorang2. . 👍 Dapatkan mind setting yang betul. Mind setting yang betul sangat menjimatkan masa daripada anda terkial kial mencuba sesuatu yang tidak pasti. . 👍 Pasang kata kata "Kalau aku tidak berubah sekarang.. Bila lagi?" dan katakan aku sahaja yang mampu mengubah nasib diri sendiri. . Coach Zaidi 010.539.8334 . #coachzaidihlf #impiankurus #daitv3 #loseweight #stronger #nakkurus #nakfit #nakfitness #tipsjogging #tipskurus #eatclean #jk1m #gemukisawesome #gemuk #Herbalife #shaklee #pamoga #Dherbs #scklm #Selayang #badminton #batucaves #pilkurus #ubatkurus #langsing #naksihat .

3
@ellyshamurni

#Repost @Regrann from @coach_zaidi.ft - MALAM PON NAK KENA ADA SUMBER TENAGA. . Pastikan makan malam anda adalah makanan yang betul. Jika salah pilih jenis makanan, memang agak payah nak turun berat badan. . Antara ciri ciri makanan sihat pada waktu malam adalah: . 🍏 Bukan jenis makanan bergoreng. Makanan bergoreng di waktu malam adalah big No No. . 🍏 Banyakkan high protein based punya makanan. Ikan atau ayam bakar. Telur rebus dan brokoli. . 🍏 Sayuran hijau dan buah buahan. Salad di waktu malam adalah antara pilihan terbaik. . 🍏 Segelas susu panas di waktu malam juga sangat membantu. Atau secawan oat. . 🍏 Cukupkan kuota minum air kosong anda sepanjang hari. . Bukan senang nak senang, dan bukan susah untuk susah. . Coach Zaidi 010.539.8334 . #coachzaidihlf #impiankurus #daitv3 #loseweight #stronger #nakkurus #nakfit #nakfitness #tipsjogging #tipskurus #eatclean #jk1m #gemukisawesome #gemuk #Herbalife #shaklee #pamoga #Dherbs #scklm #Selayang #badminton #batucaves #pilkurus #ubatkurus #langsing #naksihat - #regrann

1
@coach_fizaidi.ft

KAU DENGAR TUH SAIDINA UMAR KATAKAN. . Kalau kau gemuk sekarang.. Kau looser sekarang.. Kau jelek sekarang.. Kau jadi bahan cacian sekarang.. . Bukan selamanya kau akan jadi jelek sebegitu.. Kau mampu untuk mengubahnya untuk menjadi yang lebih baik di masa akan datang. . Pengalaman coach yang bertahun-tahun nih, sebelum nih jumpa memang gemuk dan jelek.. Tapi bila orang tuh dah buat keputusan untuk kurus.. . Nahhhh..! Dia telah mencipta masa depan yang lebih baik!! Sekali dah kurus cantik dan berkeyakinan tinggi gila.. Hensem dan hot habis!!. . Pasti pasti dan pasti masa depan lebih baik kalau kau kurus. . Ingat yaaa apa yang dikatakan oleh Saidina Umar tuh.. . "Kadangkala, mereka yang mempunyai kisah silam yang sangat teruk.. Mampu mencipta masa depan yang sanggattt baik!" kau ingat itu Sis.. . Kau mampu KURUS sebenarnya.. . Coach Zaidi Online Weight Loss Coach 010.539.8334 . #coachzaidihlf #impiankurus #daitv3 #loseweight #stronger #nakkurus #nakfit #nakfitness #tipsjogging #tipskurus #eatclean #jk1m #gemukisawesome #gemuk #Herbalife #shaklee #pamoga #Dherbs #scklm #Selayang #badminton #batucaves #pilkurus #ubatkurus #langsing #naksihat

2
@shidah2484

Ubahlah saiz BADAN anda, Bukan menambah saiz BAJU anda :) Kerana, 9/10 pelanggan yang konsisten Sapu SC berkata produk ini telah bantu mereka turunkan berat badan sebanyak 5kg hingga 30kg. In Shaa Allah anda testimoni seterusnya. wassap 011-1686 3455 #ImpianKurus #LotionPencairLemak

0
@miszdeanna

Boolatt 😤 amek angle side mcm mne pun sama je 😪 #dilemaberaya #hobimakan #impiankurus

0
@trudolly.leader

Morninggg, dah start minum #kakicantiqtea ? Tak mau tangguh2 lagi tau. Kena minum bermula skrg utk kurus 💪 . . Da beraya lemak pun bertingkat2 ruginya kalau biarkan begitu jadi tepu 😜 . . Jom kurus selepas raya dgn teh kurus viral ni. Whatsapp 0174854945 untuk info atau pembelian ya 😘 #kurussebelumraya #kuruscepat #kurusdalam2minggu #kurussihat #caracepatkurus #carabagikurus #tipsuntukkurus #rahsiakurus #impiankurus #tehkurus #kuruspenang #jomkuruspenang #kelabatkinspenang #programkuruspenang #kurustanpapil #kuruscepatpenang #codpenang #butterworth #seberangjaya #kepalabatas #sungaidua #telukairtawar #baganajam #penaga

0
@trudolly.penang

Morninggg, dah start minum #kakicantiqtea ? Tak mau tangguh2 lagi tau. Kena minum bermula skrg utk kurus 💪 . . Da beraya lemak pun bertingkat2 ruginya kalau biarkan begitu jadi tepu 😜 . . Jom kurus selepas raya dgn teh kurus viral ni. Whatsapp 0174854945 untuk info atau pembelian ya 😘 #kurussebelumraya #kuruscepat #kurusdalam2minggu #kurussihat #caracepatkurus #carabagikurus #tipsuntukkurus #rahsiakurus #impiankurus #tehkurus #kuruspenang #jomkuruspenang #kelabatkinspenang #programkuruspenang #kurustanpapil #kuruscepatpenang #codpenang #butterworth #seberangjaya #kepalabatas #sungaidua #telukairtawar #baganajam #penaga

0
@trudolly.penang

Morninggg, dah start minum #kakicantiqtea ? Tak mau tangguh2 lagi tau. Kena minum bermula skrg utk kurus 💪 . . Da beraya lemak pun bertingkat2 ruginya kalau biarkan begitu jadi tepu 😜 . . Jom kurus selepas raya dgn teh kurus viral ni. Whatsapp 0174854945 untuk info atau pembelian ya 😘 #kurussebelumraya #kuruscepat #kurusdalam2minggu #kurussihat #caracepatkurus #carabagikurus #tipsuntukkurus #rahsiakurus #impiankurus #tehkurus #kuruspenang #jomkuruspenang #kelabatkinspenang #programkuruspenang #kurustanpapil #kuruscepatpenang #codpenang #butterworth #seberangjaya #kepalabatas #sungaidua #telukairtawar #baganajam #penaga

0
@losyensejuk_secretcorrea

Ubahlah saiz BADAN anda, Bukan menambah saiz BAJU anda :) Kerana, 9/10 pelanggan yang konsisten Sapu SC berkata produk ini telah bantu mereka turunkan berat badan sebanyak 5kg hingga 30kg. In Shaa Allah anda testimoni seterusnya. #ImpianKurus #LotionPencairLemak #LosyenSejukSerbaguna

0
@shidah2484

Ubahlah saiz BADAN anda, Bukan menambah saiz BAJU anda :) Kerana, 9/10 pelanggan yang konsisten Sapu SC berkata produk ini telah bantu mereka turunkan berat badan sebanyak 5kg hingga 30kg. In Shaa Allah anda testimoni seterusnya. #ImpianKurus #LotionPencairLemak

0
@joenieza

Takkan nak tengok orang kurus kan..Adakah anda mempunyai IMPIAN untuk slim cantik dan putih..meh saya realisasikan impian anda... #dietsihat #impiankurus #slimmewhiteterbaik

0
@trudolly.leader

Utk semua yg berazam nak kurus laju2 sebelum raya. Awak bila lagi ? Tak kan nak biar org cakap masih gemuk ye raya ni ? 😜 Jom sempat lagi tauu. Nanti sis guide cara nak kurus laju2 serendah RM15 jeee. Alhamdulillah. Beli dgn kami dpt FREE GIFT tau 😘 Jom sapa nak kurus lagi ? Sempat lagi kurus sebelum raya. Serendah RM15 saja tau 💪 #kurussebelumraya #kuruscepat #kurusdalam2minggu #kurussihat #caracepatkurus #carabagikurus #tipsuntukkurus #rahsiakurus #impiankurus #tehkurus #kuruspenang #jomkuruspenang #kelabatkinspenang #programkuruspenang #kurustanpapil #kuruscepatpenang #postageeveryday #tehbagikurus #tehlangsing #jamulangsing

0
@trudolly.penang

Utk semua yg berazam nak kurus laju2 sebelum raya. Awak bila lagi ? Tak kan nak biar org cakap masih gemuk ye raya ni ? 😜 Jom sempat lagi tauu. Nanti sis guide cara nak kurus laju2 serendah RM15 jeee. Alhamdulillah. Beli dgn kami dpt FREE GIFT tau 😘 Jom sapa nak kurus lagi ? Sempat lagi kurus sebelum raya. Serendah RM15 saja tau 💪 #kurussebelumraya #kuruscepat #kurusdalam2minggu #kurussihat #caracepatkurus #carabagikurus #tipsuntukkurus #rahsiakurus #impiankurus #tehkurus #kuruspenang #jomkuruspenang #kelabatkinspenang #programkuruspenang #kurustanpapil #kuruscepatpenang #postageeveryday #tehbagikurus #tehlangsing #jamulangsing

0
@jemionlineshop

🍵KARYSMA GREEN COFFEE🍵 in the house . Apa itu 🍵KARYSMA GREEN COFFE🍵 😮❓ . 🍵KARYSMA GREEN COFFEE🍵 merupakan sejenis coffee yg tidak dipanggang dan mengandungi banyak bahan2 yg berkhasiat yg mampu membuatkan anda lebih sihat, bertenaga, tidak mengantuk dan semestinya dapat menurunkan berat badan yg berlebihan . 🍵KARYSMA GREEN COFFEE DATANG DALAM 3 JENIS PACKAGING: ⏺️PAPAN(20 SACHET)😇 - RM44+(POS RM7) ⏺️KOTAK(15 SACHET)😇 - RM37+(POS RM7) ⏺️JAR(30 SCOOP)😇 - RM60+(POS RM7) . 🍵FUNGSI KARYSMA GREEN COFFEE : ⏺️MAMPU MEMBANTU ANDA MENURUNKAN BERAT BADAN ⏺️MAMPU MEMBUANG TOKSIN DALAM BADAN ⏺️LEBIH BERKHASIAT DARIPADA ROASTED COFFEE ⏺️SANGAT2 SEDAP ⏺️MAMPU MERAWAT SAKIT2 SENDI ⏺️MAMPU MEMBUATKAN ANDA CERGAS DAN BERTENAGA SERTA TIDAK MENGANTUK . Nak order? Tekan Link dekat bio tu 🤗 . #nakkurus #kuruscepat #kuruscarasihat #impiankurus #ubatkurus #bazaarpaknil #karysmagreencoffee #greencoffee #coffee #igers #igersmalaysia

1
@dida_din

kannn 🍢🍛🍝🍚🍕🍥🍲🍡🌭🍨🍜🍧🎂🍭🍫🍿🍩🍪🍸🍬🍰🍮😋 #impiankurus #fantacy #fantacygirl #comelpulakbudakni

0